Fotografie blog

Fotografie blog

sâmbătă, 7 mai 2016

Infiintarea “Companiei de Transport Metropolitan Bucuresti” prin fuziunea RATB si Metrorex singura solutie pentru traficul din Bucuresti

Bucurestiul sufera in domeniul transportului public la o serie de capitole: 
  • Managementul sistemului integrat de fluidizare a traficului, 
  • Investitii pentru achizitia sau modernizarea mijloacelor de transport RATB, 
  • Planul pentru dezvoltarea transportului bucurestean integrat cu Metrorex.


In mod concret problema transportului public din Bucuresti poate fi rezolvata prin implementarea masurilor urmatoare: 

1.      cresterea numarului de mijloace de transport in comun utilizate de RATB indiferent de tip: autobuz, troleibuz si tramvai;
2.      eficientizarea traseelor liniilor RATB; Foarte multe linii au trasee comune atat pentru autobuz/troleibuz cat si pentru tramvai. Aceste trasee sunt alambicate si nu au mai schimbate de pe vremea lui Ceausescu iar intre timp nivelul traficului rutier din Bucuresti a crescut de cel putin 100 de ori;
3.      eficientizarea, interconectarea si informatizarea totala a sistemelor de semaforizare si management al traficului din intersectiile din Bucuresti;

4.      infiintarea “Companiei de Transport Metropolitan Bucuresti” prin fuziunea RATB si Metrorex sub tutela Ministerului Tranporturilor. La momentul actual este singura solutie viabila din cauza ca bugetul Primariei Generale este grevat de interese financiar-politice transpartinice si nu este posibila dezvoltarea coerenta a transportului in comun in Bucuresti atat din punct de vedere managerial (directorii RATB, de la Directorul General pina la Directorul de Marketing, sunt numiti in functie de jocurile politice din CGMB) cat si al surselor de finantare (PMB aloca sume importante pentru investitii ineficiente, inutile sau excentrice);

La nivelul Sectorului 5 solutia pe termen lung ar fi accelerarea proiectului pentru construirea metroului pe ruta Piata Unirii – Sos. Alexandriei iar pe termen scurt modernizarea liniei tramvaiului 32 dupa modelul liniei de tramvai 41 pentru a creste viteza de deplasare.




Niciun comentariu: