Bucurestiul
sufera in domeniul transportului public la o serie de capitole:
- Managementul sistemului integrat de fluidizare a traficului,
- Investitii pentru achizitia sau modernizarea mijloacelor de transport RATB,
- Planul pentru dezvoltarea transportului bucurestean integrat cu Metrorex.
In
mod concret problema transportului public din Bucuresti poate fi rezolvata prin
implementarea masurilor urmatoare:
1.
cresterea numarului de mijloace de transport in comun utilizate
de RATB indiferent de tip: autobuz, troleibuz si tramvai;
2.
eficientizarea traseelor liniilor RATB; Foarte multe linii au
trasee comune atat pentru autobuz/troleibuz cat si pentru tramvai. Aceste
trasee sunt alambicate si nu au mai schimbate de pe vremea lui Ceausescu iar
intre timp nivelul traficului rutier din Bucuresti a crescut de cel putin 100
de ori;
3.
eficientizarea, interconectarea si informatizarea totala a
sistemelor de semaforizare si management al traficului din intersectiile din
Bucuresti;
4.
infiintarea “Companiei de Transport Metropolitan Bucuresti” prin
fuziunea RATB si Metrorex sub tutela Ministerului Tranporturilor. La momentul
actual este singura solutie viabila din cauza ca bugetul Primariei Generale
este grevat de interese financiar-politice transpartinice si nu este posibila dezvoltarea
coerenta a transportului in comun in Bucuresti atat din punct de vedere
managerial (directorii RATB, de la Directorul General pina la Directorul de
Marketing, sunt numiti in functie de jocurile politice din CGMB) cat si al
surselor de finantare (PMB aloca sume importante pentru investitii ineficiente,
inutile sau excentrice);
La
nivelul Sectorului 5 solutia pe termen lung ar fi accelerarea proiectului
pentru construirea metroului pe ruta Piata Unirii – Sos. Alexandriei iar pe
termen scurt modernizarea liniei tramvaiului 32 dupa modelul liniei de tramvai
41 pentru a creste viteza de deplasare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu