Fotografie blog

Fotografie blog

luni, 28 martie 2011

Cum s-a rupt blogosfera in doua? Unii cu "traficu", altii cu "contentu"

Vineri s-a organizat live marele Oscar blogosferic "roblogfest".

Locul ales a fost cu o semnificatie biblica adanca "Silver Curch", mai exact fosta Preoteasa fardata si fashionata intr-un stil gotic-modernist. Bine, asta a fost intentia designerului dar a iesit un kitsch "elegant" made in china.

Una peste alta, a fost foarte misto petrecerea, una cu bloggeri adevarati.
Organizatorii s-au straduit sa faca o atmosfera incendiara in mod democratic, participantii votand pe site trupa preferata. Asa democratie mai rar, sa vii la party si sa asculti muzica ta. Auzisem de mult de OCS, de cand se numea "omul cu sobolani", dar nu credeam ca poate misca masele in asa hal. Cred ca ar fi foarte buni in campania electorala, ca sa folosesc un cliseu politic al unui amic: "ce merge frate asta un campanie, rascoleste poporu'!"

La capitolul buna organizare, cei peste 700 de participanti au apreciat in mod clar cadoul facut inca de la intrare: doua beri de caciula. Iti dai seama ca dupa doua beri de abia iti vine pofta si ceri alte doua din obisnuita. Asa ca atunci cand ai un metru saizeci si 50 de kile, cum se prezinta majoritatea tinerei generatii, dupa patru beri incepi sa bagi andrenalina in sistem.

Pe linga magnetizarea populatiei, roblogfest a insemnat si multe premii surpriza oferite de sponsori, gagici misto si o jurizare excelenta.

Dincolo de agitatia specifica unei petrceri mi-a placut foarte mult ca aici erau bloggeri adevarati si peste tot vedeai sclipind cate un blackberry, un ipod, ipad ori alt gadget marfa. Oamenii erau preocupati sa fie prezenti in virtual in timp ce erau si in "party live". Poate suna ca o fractura logica dar asa se misca lucrurile in noua generatie.

Cred ca premiantii au fost alesi meritat, in mod democratic dar si tinand cont de popularitatea proprietarilor de blog. Adica in blogosfera popularitatea se traduce de multe ori in trafic si mai putin in content. "Bloagerii" mai vechi ar putea spune ca este un cerc vicios pentru ca nu exista trafic fara content si invers.

Tot vineri s-a pus pe sest de o sezatoare culturala:"blog de blog"

In timpul asta in alt colt al Bucurestiului o mana de oameni, cam 40 la numar din care o treime afiliati politic la USL: Dan Mihalache, George Serban, Gabriela Cretu(plus un intreg Departament IT PSD) au pus-o de o sezatoare blogosferica. Nu stiu cum s-au ratacit pe aici: Lilick, Alecu Racoviceanu si Andi Moisescu,oameni pe care ii citesc si vizionez cu mare placere. Probabil ca tot organizarea este de vina.

Sub titlul "blog de blog" (mie imi suna "chef de chef") "opozitia" blogosferica s-a intalnit la Muzeul Literaturii Romane. Deci lupta de clasa "clasica" s-a transferat in viitor sub forma content vs. tafic. Daca adunam intr-un mod empiric, numarul cititorilor celor 40 de participanti de la "blog de blog" nu va depasi in urmatorii 5 ani numarul cititorilor zilnici ai lui sutu, prinbrasov, oitzarisme, tolo si altii care au luat premii pe bune la roblogfest. Si asta indiferent ce vor scrie alde Chinezu',George Serban si altii care s-au adunat pe sestache sa isi dea premii intre ei. Nu contest ca ei sunt o capacitate intelectuala dar blogul inseamna altceva si poporul roman are o expresie de o plasticitate "perfecta": "baba si mitraliera". Iar sa combini o lansare de carte cu un concurs de bloguri mi se pare ca alaturarea unui mobilier bizantin linga o vaza chinezeasca pescuita din zona "tax-free" Europa.

Eu cred ca nimic nu se compara cu mirosul de tipar al unei carti bune si cu fosnetul misterios al unei pagini de ziar dar poate ca in vremurile astea grele chiar si "sclavii moderni" ai scrisului trebuie sa se "mercantilizeze" virtuos on-line.


Blogosfera este un factor de influenta si un generator de atitutudini care nu putea ramane necontaminat de factorul politic si mercantil. Politicienii au mirosit in social media o cale facila de a explora electoratul dar aceasta actiune implementata de niste diletantii produce mai mult pagube decat beneficii. Majoritatea studiilor au demostrat ca networkingul este viabil doar in campaniile negative fiind o racheta imagologica de impact. Cazul Adrian Nastase este unul foarte fericit dar foarte putini initiati stiu ca efortul de "blogger" al lui AN a fost dublat de o echipa puternica si de foarte mult "bobinat" in culise,in teritoriu si promovare "la greu" in mass-media.

In aceste conditii singura motivatie a "blog de blog" poate fi una mercantila: lansarea cartii "Afacerea Clonegate" si promovarea subsidiara a unui portal intepenit in proiect: www.politicalocala.ro.

Asa, si am uitat sa precizez ca toata serata culturala s-a sfarsit intr-un restaurant pentru propasirea unui obiectiv maret: pritocirea si lansarea unei noi strategii de "soparlisme" blogosferice pentru ca lupta de clasa sa infranga.

Deci dragi "camarazi",

Traiasca si infloreasca lupta de clasa tovaraseasca: "traficu" versus "contentu" !

Un comentariu:

Anonim spunea...

E mult mai simplu si cele doua chestii se intrepatrund : domnul bloagar-consilier-social media guru chinezu fost pesedist actualmente liber profesionist participa oriunde e ceva de mancat gratuit sau un fund de pupat. Astfel a reusit sa se autoconsidere un fel de valoarea mondiala in blogging. Mai nou si-a angajat si niste scribi gen copilul Zabava pe care l-a promovat cat a putut dar tot nu a reusit sa-l faca cunoscut chir ca-i scrie politicalocala 99%. Cui sa-i pese de opiniile unuia cu cas la gura ?
Sau daca vrei sa te amuzi pana la capat observi cum la roblogfest categoria blog pro-"politic" premiile s-au acordat pupatorilor de felix intrucat juriul era trei sferturi de acolo . In concluzie : sunt doar niste susanele care ii fac sa se simta importanti.